FANDOM

Bitwa w Labiryncie
Bitwa w labiryncie
Tytuł oryginalny The Battle of the Labyrinth
Autor Rick Riordan
Cykl Percy Jackson i bogowie olimpijscy, tom 4
Tematyka fantastyka, mitologia grecka
Data premiery światowej i wydawnictwo 2008, Hyperion Books
Data premiery polskiej i wydawnictwo 22 maja 2010, Galeria Książki
Tłumaczenie polskie Agnieszka Fulińska
Bitwa w Labiryncie - czwarta część serii Percy Jackson i bogowie olimpijscy autorstwa Ricka Riordana.

StreszczenieEdytuj

Percy, Annabeth, Tyson i Grover podczas walki ze skorpionami przypadkowo odkrywają wejście do labiryntu Dedala. Jest gigantyczny. Herosi, satyr i cyklop podejrzewają, że siły Kronosa mogą się przedostać do obozu właśnie przez labirynt. Znaleźli nawet otępiałego człowieka Kronosa [Chrisa Rodrigueza]. Wyruszają na misję. Przygoda czekała na każdym kroku: na rozdwojeniu mylił ich Janus, potem Hera mówiła im, że znają przecież sposób na przejście, ale ona go im nie zdradzi. Przyjaciele przeżywają chwilę grozy kiedy uciekają przed potworną Kampe i ratują ostatniego sturękiego Brareusa. Wychodzą na Ranczo Potrójne G. Tam też okazuje się, że Gerion hoduje potwory dla Kronosa. Po tym jak Percy oczyścił stajnię Augiasza i pokonał Geriona znów wchodzą do labiryntu, sfinks organizuje im teleturniej, ale Annabeth myśląc, że jest za łatwy stwierdziła, że to obraża córkę Ateny. Przyjaciele pokonują sfinksa i przechodzą dalej. Tyson i Grover odchodzą w korytarz zarośnięty, satyr myśli, że tam właśnie jest Pan. Od początku chcieli spotkać się z Dedalem, królem labiryntu. Teraz podążali do kuźni Hefajstosa, by zdradził w jakim kierunku mają iść. Bóg ognia stwierdził, że najpierw Percy i Annabeth muszą sprawdzić co się dzieje w jego największej kuźni. Tak też się stało. St. Helens przygniatała strasznego Tyfona.  Percy dał się przyłapać Telchinom. Spowodował wybuch mocy. Wraz z wodą wylądował na wyspie Kalipso, Ogygii. Wszyscy myśleli, że już nie żył. On to po kilku dniach rajskiego życia wrócił akurat na swój pogrzeb. Następnie wraz z Annabeth ruszył znów do labiryntu, ale teraz ze śmiertelniczką, która widziała przez Mgłę - Rachel Elizabeth Dare. Przeprowadziła ich przez labirynt niczym Ariadna. Dalej rozpętała się walka z Antajosem, spotkanie z Dedalem i kradzież skrzydeł. Przyjaciele odlecieli już razem z Tysonem i Groverem, którzy odwiedzili Pana. Okazało się, że bóg czekał na Grovera, a potem umarł. Przyjaciele wytrysnęli z labiryntu. Rozpętała się walka pomiędzy armią Kronosa i Obozem Herosów. Zginął Lee Fletcher i kilku innych. Także druga strona poniosła straty. Dedal w końcu wyszedł z labiryntu i umarł [z własnej  woli], a wraz z nim cały labirynt i cała armia Kronosa, która się tam znajdowała. Na końcu pan Popis oświadczył się Sally Jackson, a Posejdon odwiedził Percy'ego w jego 15 urodziny. Także Nico wybaczył Jacksonowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki