Wikia

Książkopedia

Charlie i fabryka czekolady

Komentarze0
648stron na
tej wiki
Karol i fabryka czekolady - książka
Okładka
LordtrionDodany przez Lordtrion
napisana przez Roalda Dahla. Książka opowiada o przygodzie biednego chłopca Charlieto.

PostacieEdytuj

  • Charlie Bucket - główny bohater, pochodzi z biednej rodziny
  • Augustus Gloop - gruby łakomczuch
  • Violet Beauregarde - amatorka gumy do żucia
  • Mike Teavee - maniak telewizyjny
  • Weruka Salt - rozpieszczona dziewczynka
  • Dziadkowie Joe i Josephin - dziadkowie Charliego, rodzice jego taty
  • Dziadkowie George i Georgena - dziadkowie Charliego, rodzice jego mamy
  • Państwo Bucket - rodzice Charliego
  • Willy Wonka - właściciel fabryki

A także:

  • Rodzice dzieci
  • Umpa-Lumpa
  • Sklepikarz

FabułaEdytuj

Rodzina Bucketów mieszka w małym drewnianym domku na przedmieściach wielkiego miasta. Rodzina jest biedna. W najsłynniejszej fabryce czekolady na całym świecie której właścicielem jest Willy Wonka ogłasza konkurs. Polegał on na znalezieniu Złotych kuponów - bilecików ukrytych w opakowaniach tabliczek czekolady. Zdobycie ich pozwoliło na zwiedzenie fabryki. Pan Wonka obiecał też - tym którzy znajdą losy - że dostaną zapas słodyczy na całe życie. Losów było pięć. Na całym świecie zaczęło się poszukiwania losów. Ludzie kupowali mnóstwo czekolad. Rodzice Charliego pomyśleli, że to pomogło by rodzinie w zatrzymaniu głodu.Charlie dostawał czekoladę raz w roku na urodziny. Ponieważ jego urodziny wypadały w czasie loterii postanowili poszukać losu. Jednak w czekoladzie urodzinowej jej nie było. Gdy wszyscy spali Joe dał Charliemu sześciopensówkę za którą miał kupić kolejną czekoladę. jednak w tej czekoladzie też, nie było losu. W rodzinie zaczął panować głód. Gdy Charlie któregoś dnia wracał ze szkoły głodny, zobaczył pół pensa w rynsztoku. Charlie rozejrzał się, nikt nie szukał pieniążka. Pobiegł do sklepiku i kupił czekoladę karmelkową. Nie myślał o znalezieniu losu lecz o zaspokojeniu głodu. Karol dostał kilka sześciopensówek. Kupił jeszcze jedną czekoladę. Otworzył papierek. Nagle ujrzał blask. W opakowaniu był Złoty Kupon. Szybko pobiegł do domu. Następnie ustawił się z resztą dzieci do fabryki gdzie wydarzały się dziwne wpadki.

Więcej od Wikii

Losowa wiki