FANDOM

Książka
Dziedzictwo tom 1

Dziedzictwo 1
Tytuł Dziedzictwo tom 1
Tytuł oryginalny Inheritance
Autor Christopher Paolini
Premiera światowa 8 listopada 2011
Premiera polska 9 listopada 2011
Wydawnictwo polskie Wydawnictwo MAG
Tłumaczenie polskie Paulina Braiter
ISBN 9788374802284
Tematyka fantasy, młodzieżowe
Cykl Dziedzictwo, tom 4.1
Poprzedni tom Brisingr
Następny tom Dziedzictwo tom 2

Dziedzictwo tom 1 — czwarty tom serii Dziedzictwo rozdzielony przez polskie wydawnictwo na dwie części (w USA jest to jedna książka). Autorem jest Christopher Paolini.

Streszczenie Edytuj

Vardeni rozpoczynają oblężenie Belatony. W walce biorą udział m.in. Eragon, Saphira, Roran i Nasuada. Saphira, burząca mur, zostaje zaatakowana przez jeźdźca dysponującego Dauthdaert, śmiertelnej broni przeciw smokom. Nie ponosi jednak poważniejszych obrażeń, a w posiadanie lancy wchodzi Arya.

Kiedy udaje im się zabić żołnierzy i uśpić lorda Bradburna za pomocą zaklęcia, do Vardenów dołącza armia kotołaków. Ich król, Grimrr Półłapy, zgadza się służyć Nasuadzie w zamian za zbroję i wyżywienie.

Tymczasem, już po walce, żona Horsta Elain zaczyna rodzić. Towarzyszą jej niemiłosierne bóle i grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo. Z pomocą magów, m. in. Aryi, po wielu ciężnich godzinach rodzi się córeczka. Ma jednak wrodzoną wadę - kocią wargę, którą leczy Eragon. Na cześć tych wydarzeń rodzice dziecka nazywają je Nadzieja.

Tymczasem Roran dostaje misję od Nasuady - ma zastąpić kapitana armii walczącej w oblężeniu Aroughs. Wyrusza od razu, biorąc ze sobą Carna, Mandela, Baldora, Delwina i Hamunda. Po dotarciu na miejsce zajmuje przeznaczony mu namiot. Roran zapoznaje się z budową miasta.

Eragon ćwiczy władanie mieczem. Nie idzie mu to jednak najlepiej - elfy pokonują go niemal z łatwością. Kiedy, zrezygnowany, zakończył walkę z Aryą, po raz pierwszy od wielu tygodni odezwał się Glaedr: musisz nauczyć się... widzieć to, na co patrzysz. Zaskoczony Eragon przez wiele dni rozmyślał nad radą i poprawił się w walce.

Vardeni przypuszczają atak na Dras-Leonę. Ich posłaniec, stojący na czele armii, mówi, że nie mają złych zamiarów i, jeśli nie muszą, wolą nie walczyć. Dodaje także, że sprzeciw nie ma sensu, ponieważ nie da się ich pokonać. W odpowiedzi, nad Dras-Leonę wzbija się Cierń z Murtaghiem na grzbiecie.

Roran atakuje Aroughs za pomocą barek, którymi przebija się przez bramy wodne. Grupa Rorana wygrywa i zdobywa Aroughs. Tymczasem w Dras-Leonie wygrywają także Vardeni po długich walkach i dość dużych stratach. Przede wszystkim Nasauda zostaje porwana do Urubaenu.

Tymczasem Eragon prowadzi wojsko do Urubaenu. W końcu jednak odrywa tajemnicę położenia skały Kuthian, o której mówi stara przepowiednia kotołaków. Według niej Eragon jako Jeździec ma tam znaleźć skarb. Ponieważ wcześniejsza część przepowiedni o drzewie Menoa spełniła się, Eragon postanawia wyruszyć do Vroengardu z Doru Areabą, starej stolicy Jeźdźców. Informację o Kuthian znalazł przypadkiem, a w końcu okazało się, że nazwa ta jest strzeżona i bardzo szybko się o niej zapomina, dlatego nikt nie może jej dłużej pamiętać. Wspomina o niej tylko stara książka Domia ab Wyrda, historia Alagaesii.

Teraz Vardeni maszerują na Urubaen. Pomagają im elfy, krasnoludy, urgale i Kulle, kotałaki i Surdanie. Czy to wystarczy, a by pokonać Galbatorixa?