FANDOM

Książka
Dziedzictwo tom 2

Dziedzictwo 2
Tytuł Dziedzictwo tom 2
Tytuł oryginalny Inheritance
Autor Christopher Paolini
Premiera światowa 2011
Premiera polska styczeń 2012
Wydawnictwo polskie Wydawnictwo MAG
Tłumaczenie polskie Paulina Braiter
ISBN 9788374802291
Tematyka fantasy, młodzieżowe
Cykl Dziedzictwo, tom 4.2
Poprzedni tom Brisingr

Dziedzictwo tom 2 — druga książka czwartego tomu serii Dziedzictwo. W USA Dziedzictwo ukazało się jako jedna książka, a w Polsce wydawcy rozłożyli ją na na dwie części.

Streszczenie Edytuj

Nasuada zostaje już w poprzednim tomie porwana do niewoli u Galbatorixa. Teraz jest torturowana.

Eragon jest już w drodze do Krypty Dusz, skały Kuthian. Leci na Saphirze, a towarzyszy mu Eldunari Glaedra. Po drodze Glaedr opowiada im jak uniknął losu innych smoków poległych w czasie zdrady Galbatorixa. I jak stracił przy tym nogę, a Oromis zachorował na straszne kalectwo. Później próbuje ich zaatakować wąż morski, krewny smoków, ale nie tak inteligentny. W końcu dolatują do Doru Areaby. Znajdują iglicę skały Kuthian. Aby ją otworzyć trzeba znać swoje Prawdziwe Imię. Po dłuższych rozmyślaniach Eragon i Saphira wpadli na nie. W środku skały Kuthian znaleźli bardzo dużo ocalałych jaj smoków oraz Eldunari potężnych smoków, które zginęły w czasie zdrady Galbatorixa. Był wśród nich Vrael - przywódca. Prawie wszystkie Eldunari poleciały na bitwę z Eragonem.

Tymczasem Vardeni przybywają do Urubaenu. Po dołączeniu do nich Eregona wszyscy ruszają do ataku. Przełamują mury. Wśród Vardenów ginie bardzo wielu, ale u przeciwników także. Ginie Islanzadi, królowa elfów.

Tymczasem Eragon, Arya, Blodhram i Elva przedostają się do Galbatorixa z ukrytymi Eldunari. Galbatorix ich unieruchamia, a potem karze Eragonowi walczyć z Murtaghiem. Eragon wygrywa pojedynek. W końcu, kiedy Eragon nie chce przyłączyć się do Galbatorixa rozpoczyna się wielka walka. W walce o dziwo Murtagh nagle zmienia stronę i razem z Eragonem walczy z Galbatorixem. Cierń i Saphira zaprzyjaźniają się ze sobą i walczą z Shruikanem. W końcu Arya swoją włócznią Nadzieją trafia Shruikana w oko i zabija smoka, a Eragon przy pomocy Eldunari zwalcza Galbatorixa.

Po wszystkim. Vardeni wygrali. Urubaen staje się znowu Ilireą. Murtagh postanawia polecieć daleko poza granicę Alagaesii. Eragon leci do skału Kuthian i zabiera wszystkie jaja i pozostałe Eldunari. Po tym wydarzeniu skała Kuthian niszczy się. Z większości jaj wyklują się smoki dzikie, ale z trzydziestu smoki wybierające Jeźdźca. Z trzeciego jaja wykluwa się dla Aryi Firnen. Eragon leci za wschodnią granicę Alagaesii, żeby tam szkolić przyszłych Jeźdźców.