FANDOM

Gildia Magów
Gildia magów.jpg
Tytuł oryginalny The Magicians' Guide
Autor Trudi Canavan
Cykl Trylogia Czarnego Maga, tom 1
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 2001
Data premiery polskiej i wydawnictwo 2009, Galeria Książki
Tłumaczenie polskie Agnieszka Fulińska
Gildia Magów - pierwsza część Trylogii Czarnego Maga autorstwa Trudi Canavan.

Krótkie streszczenieEdytuj

Sonea jest wychowanką slumsów Imardinu. Co roku magowie organizują Czystki, podczas których wyrzucają z
Gildia magów 2.jpg

Wydanie kieszonkowe (2012)

miasta wszystkich włóczęgów i żebraków. Podczas jesnej z takich Czystek Sonea w ataku złości na bogaczy wurzucających biednych z miasta wyrzucił a z siebie pocisk, który niespodziewanie przebił ochronę magów i trafił w maga imieniem Fergun. Mag stojący obok próbował zabić Soneę, ale trafił w stojącą obok osobę i ją zabił.

Później magowie przeszukiwali cały Imardin i slumsy próbując wyczuć magię. Sonea ukrywała się u Złodzieji tj. grupy przestępczej, jako tak zwany dziki mag. W końcu jednak przywódca Złodzieji wydał ją w ręcę magów. Magowie w końcu postanowili ją nauczyć magii i przyjąć w swoje szeregi, ale tego nie chciała Sonea. Kontroli nad mocą uczył ją Rothen, który po wielu perypetiach został także jej mentorem. Sonea mocno zaprzyjaźniła się z Rothenem. Na początku z pragnienia zemsty mentorem chciał być Fergun, bo on pierwszy odkrył moc dziewczyny. Dla szantażu porwał przyjaciela Sonei, Cery'ego i dlatego Sonea w końcu jego poparła. W ostatniej chwili na sali pojawił się Cery i sprawa się wyjaśniła.

Administrator Lorlen przy okazjii odrył coś ważnego, a mianowicie, że Akkarin, Wielki Mistrz jest czarnym magiem. Wyczytał to ze wspomnień Sonei podczas badania prawdomówności. Sonea widziała jak Akkarin praktykował czarną magię, gdy zakradła się do Gildii z Cerym, chcąc uciec magom, którzy szukali jej w slumsach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki