FANDOM

Harry Potter i Książę Półkrwi
Książę półkrwi
Tytuł oryginalny Harry Potter and the Half-Blood Prince
Autor Joanne Rowling
Cykl Harry Potter
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 16 lipca 2005, Bloomsbury Publishing
Data premiery polskiej i wydawnictwo 28 stycznia 2006, Media Rodzina
Tłumaczenie polskie Andrzej Polkowski
Ekranizacja jest
Half-Blood Prince new cover

Okładka wydawnictwa Bloomsbury Children's Books

Harry Potter i Książę Półkrwi - szósta część bestsellerowego cyklu J.K. Rowling.

Krótkie streszczenieEdytuj

Dumbledore odbiera Harry'ego od Dursleyów, jednocześnie informując go, że po śmierci Syriusza Blacka otrzymał w spadku dom, który od jakiegoś czasu stanowił kwaterę Zakonu Feniksa. Wraz z Ronem i Hermioną Harry odkrywa, że Draco Malfoy ma w tym roku tajemniczą misję do wypełnienia. W szkole okazuje się, że nowy nauczyciel, profesor Slughorn, ma uczyć eliksirów, a posadę nauczyciela obrony przed czarną magią otrzymał Snape. Harry jest rozdarty między pełnieniem obowiązków kapitana drużyny, śledzeniem Dracona Malfoya, indywidualnymi lekcjami z Dumbledore'em, podczas których odkrywa historię życia Lorda Voldemorta i tajemnicę jego nieśmiertelności, a własnymi studiami ze starego podręcznika z odręcznymi notatkami tajemniczego Księcia Półkrwi. Tymczasem świat czarodziejów jest w stanie wojny ze śmierciożercami, a młodzi bohaterowie wkraczają w wiek intensywnych romansów. Walka z pułapkami zastawionymi przez Voldemorta osłabia Dumbledore'a w chwili, gdy szkoła potrzebuje go najbardziej. Draco Malfoy miał zabić Albusa Dumbledore'a. Nie zrobił tego. Severus zabija dyrektora, a potem ucieka ze śmierciożercami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki