FANDOM

Klątwa Tytana
Klątwa tytana.jpg
Tytuł oryginalny The Titan's Curse
Autor Rick Riordan
Cykl Percy Jackson i bogowie olimpijscy, tom 3
Tematyka fantastyka, mitologia grecka
Data premiery światowej i wydawnictwo 11 maja 2007, Hyperion Books
Data premiery polskiej i wydawnictwo 10 marca 2010, Galeria Książki
Tłumaczenie polskie Agnieszka Fulińska

Klątwa Tytana - trzecia część serii Percy Jackson i bogowie olimpijscy autorstwa Ricka Riordana.

StreszczenieEdytuj

Thalia, Percy i Annabeth odnajdują nowych herosów: Nica i Biancę di Angelo, dzieci Hadesa. Zaraz potem następuje walka z mantikorą. Zabija ją Annabeth i wpada z nią w przepaść, za to Bianca di Angelo przystaje do Łowczyń Artemidy. Resztę bierze Apollo na swój rydwan Słońca i zabiera do Obozu Herosów. Tyson i Percy kontaktują się przez iryfon, okazuje się, że stare bóstwa wodne strajkują. Percy w swoim śnie odkrywa, że Annabeth jeszcze żyje. Po zdobyciu przez Łowczynie sztandaru (zawitały do Obozu) Zoe (główna Łowczyni) dostaje przepowiednię, żeby zbadać co się dzieje z tytanami. Rusza razem z Groverem, Thalią i Biancą na misję. Zoe ma sen o uwięzionej Artemidzie. Chce ją uwolnić. Pegaz zawozi Percy'ego do przyjaciół, chłopak przyłącza się do wyprawy, ponieważ nie może znieść, że nie został na nią wybrany. Po prostu ucieka by szukać Annabeth. Wcześniej bohater odkrywa niektóre plany Kronosa. Dalej cała piątka: walczy z lwem nemejskim, jedzie pociągiem z Waszyngtonu, walczy ze szkieletami , a także z dzikiem erymantejskim, na którym dalej podróżują. Percy rozmawia z Afrodytą. Następnie wszyscy ruszają na boskie śmietnisko, gdzie Bianca ginie w walce z nieudaną maszyną Hefajstosa - nieudanym Talosem. Kolejna walka ze szkieletami na zaporze, następnie lot z kamiennymi posągami. Percy przeprowadza zapasy z Nereusem, wyprawa rozwiązuje tajemnice Ofiotaura. Potem Dionizos pomaga i mantikora, która porwała Annabeth zostaje pokonana winnymi pędami. Kiedy herosi docierają na górę Othrys zastają tam Artemidę podtrzymującą nieboskłon, oraz Annabeth. Walczą z Atlasem. Podczas bitwy Percy musi na chwilę przejąć stanowisko bogini. Podczas walki Atlas śmiertelnie rani swoją córkę Zoe. Herosi jak na razie wygrali: pokonali Atlasa, którego znów wtrącili do trzymania nieboskłonu. Niestety, Zoe zginęła.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki