FANDOM

Koralina
Koralina1
Tytuł oryginalny Coraline
Autor Neil Gaiman
Tematyka Fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 2002, przez HarperCollins
Data premiery polskiej i wydawnictwo 2003, przez Wydawnictwo MAG
Tłumaczenie polskie Paulina Braiter
Ekranizacja 2009 (Koralina i Tajemnicze Drzwi)

Koralina- powieść autorstwa Neila Gaimana . Z gatunku fantastyczna, z pogranicza horroru.

OpisEdytuj

Koralina (często błędnie nazywana Karoliną) przeprowadza się wraz z rodzicami do starego domu, w którym oprócz nich mieszkają jeszcze emerytowane aktorki, panny Forcible i Spink, żyjące wspomnieniami dawnych czasów, oraz pana Bobo, tresujący myszy. W domu mieszka także kot. Niedziwne więc, że Koralina czuje się zagubiona - nie chodzi do szkoły , rodzice nie mają dla niej czasu, po prostu nie ma co robić. Zaczyna więc eksplorować dom i odkrywa, że drzwi do jednego z mieszkań są zamurowane. Dziewczynka przechodzi przez drzwi, gdy pewnego razu stają otworem.Nie trafia  jednak  do tak bajkowej rzeczywistości . Znajduje się w równoległym świecie, który do złudzenia przypomina jej dom. Te same rzeczy, ci sami mieszkańcy, są tam nawet jej alternatywni rodzice. Wszyscy wydają się tylko na nią czekać. Mają jednak pewną wadę zamiast oczu mają... guziki.W świecie jest także Kot, który potrafi mówić i jako jedyny ma normalne oczy, nie guziki, gdyż nie jest On stworzony specjalnie dla Koraliny. Niemniej jednak dziewczynce się tam podoba. Jej Druga Mama i Drugi Ojciec mają dla niej czas, bawią się z nią, przygotowują wspólnie jedzenie, są tam tylko dla niej. Gdy pewnego razu Koralina wraca do rzeczywistego domu, ze strachem odkrywa, że jej rodzice zniknęli. Dziewczyna musi walczyć o swoich rodziców z przerażającą i potężną "drugą" matką. Idąc za radą kota, który staje się jej jedynym sprzymierzeńcem, podejmuje rozpaczliwą grę - by odzyskać wolność swoją i rodziców, musi znaleźć ich dusze oraz dusze trójki dzieci, które kiedyś padły ofiarą alternatywnej matki.

Ciekawostki Edytuj

  • Powieść o Koralinie nie tylko została sfilmowana, ale także ukazała się w formie komiksu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki