FANDOM

Lew, czarownica i stara szafa
LCISS.jpg
Wydanie z fotosami z filmu
Tytuł oryginalny The Lion, the Witch and the Wardrobe
Autor Clive Staples Lewis
Cykl Opowieści z Narnii, tom 1
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 1950
Data premiery polskiej i wydawnictwo 1985, Instytut Wydawniczy Pax
Tłumaczenie polskie Andrzej Polkowski
Ekranizacja USA 2005

Lew, czarownica i stara szafa (ang. The Lion, the Witch and the Wardrobe) – powieść fantasy autorstwa C.S. Lewisa, wydana w 1950 roku. Książka, umiejscowiona w latach 40. ubiegłego wieku, jest pierwszą opublikowaną i zarazem najbardziej znaną częścią cyklu. Pomimo że pojawiła się jako pierwsza, jest drugą powieścią po Siostrzeńcu czarodzieja według chronologicznego porządku serii. Magazyn Time umieścił ją na liście stu najlepszych powieści anglojęzycznych w latach 1923-2005.

Książka była kilkakrotnie ekranizowana, najnowsza ekranizacja z 2005 r. została dokonana przez wytwórnię Walt Disney Pictures w reżyserii Andrew Adamsona. W rolach głównych wystąpili m.in. Tilda Swinton i Jim Broadbent.

Opis fabułyEdytuj

Lciss2.jpg

Narnia to piękna i tajemnicza zarazem kraina zamieszkiwana przez niezwykłe magiczne stworzenia - fauny, karły, satyry, mówiące zwierzęta.

Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja trafiają do niej zupełnie przypadkiem, przez stara szafę, która kryje w sobie przejście do innego świata. Rodzeństwo przeżyje tam przygodę, o jakiej nigdy nawet nie marzyło - stanie do walki z Białą Czarownicą, aby ratować Narnię przed wieczną zimą. Na szczęście jednak ich sprzymierzeńcem okaże się mądry lew Aslan, którego magia zawsze potrafi pokonać zło.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki