FANDOM

Książka
Miasto 44

Miasto 44
Tytuł Miasto 44
Autor Marcin Mastalerz
Premiera światowa wrzesień 2014
Wydawnictwo oryginalne Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN 9788377056745
Tematyka historia

Miasto 44 — książka Marcina Mastalerza na podstawie słynnego filmu o tym samym tytule w reżyserii Jana Komasy.

Opis fabuły Edytuj

Książka opowiada o powstaniu warszawskim. Nie ma tutaj żadnych ocen historycznych, tylko przeżycia młodych bohaterów, którzy przelali w powstaniu krew. Na początku podchodzą do walki jak do wspaniałej przygody. Chcą wykazać się wśród kolegów i zaimponować dziewczynom. Niestety jednak szybko uświadamiają sobie czym jest wojna, dostają szybką i brutalną lekcje dojrzewania.

Głównymi bohaterami są Stefan i Ala. Obaj wciągnięci w konspirację, biorą udział w powstaniu - Stefan jako żołnierz, Ala (pseudonim Biedronka) jako łączniczka. Podczas wojny kiełkuje miłość między nimi, planują wspólną przyszłość i cieszą się swoją bliskością w trudnych czasach.

Historia jaką opowiada nam "Miasto 44" jest krwawa i brutalna. Powstańcy po początkowych sukcesach tracą siły. Po bitwie na cmentarzach wolskich Stefan pierwszy raz uświadamia sobie okropność wojny. Dalej podąża wraz z Biedronką na Starówkę i Śródmieście, a powstańczą wędrówkę kończą na Czerniakowie, ostatnim bastionie powstania...

Książka "Miasto 44" jest doskonałym dopełnieniem do filmu. Czytelnik dostaje odpowiedzi na wszystkie wątki, które w filmie zostały nie do końca wyjaśnione - jak chociażby dyskusyjną końcówkę, gdzie po filmie można było mieć wątpliwości co się rzeczywiście stało. 

W książce znajdują się barwne fotosy i płyta z filmem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki