FANDOM

Morze Potworów
Morze potworów
Tytuł oryginalny The Sea of Monsters
Autor Rick Riordan
Cykl Percy Jackson i bogowie olimpijscy, tom 2
Tematyka fantastyka, mitologia grecka
Data premiery światowej i wydawnictwo 2006, Hyperion Books
Data premiery polskiej i wydawnictwo 2009, Galeria Książki
Tłumaczenie polskie Agnieszka Fulińska
Ekranizacja Styczeń 2013
Morze Potworów - druga część serii Ricka Riordana, Percy Jackson i bogowie olimpijscy.

StreszczenieEdytuj

Sosna Thalii umiera. Jeżeli umrze tarcza ochronna Obozu Herosów zniknie, a obozowicze będą narażeni na wszelkie niebezpieczeństwa. Tymczasem na Percy'ego znowu napadają potwory - Lajstrygonowie. Po dotarciu do obozu Percy razem z przyjaciółmi wymyka się w obozu w poszukiwaniu Złotego Runa, które może ocalić obóz. Właściwie to Clarisse dostała taką misję, ale Jackson wraz z Annabeth i Tysonem, nowym przyjacielem - cyklopem, [a także przyrodnim bratem Percyego] chcą zrobić to sami. Grover, który wyruszył na poszukiwanie boga Pana nawiązał łącze empatyczne z Percym. Wołał go z wyspy Polifema na Morzu Potworów. Wielki cyklop chce się ożenić z Groverem. Ponadto we śnie okazuje się, że na wyspie Polifema jest Złote Runo. Na początku przyjaciele podróżują na statku Księżniczka Andromeda. Potem ewakuują się z niego. Odkrywają, że tam w złotej trumnie odradza się Kronos. Luke jest jego pomocnikiem. Wyjaśniają się wtedy wydarzenia z pierwszej części. Luke zlecił kradzież pioruna Zeusa Aresowi, ponieważ chciał wywołać wojnę bogów, którzy wszyscy by się obwiniali  i doprowadzili do upadku cywilizację zachodnią. Bohaterowie następnie przeżyją cały szereg przygód: walka z hydrą, podróż z Clarisse na CSS Birmigham w towarzystwie zmarłych, walka z Scyllą i Charybdą. tutaj losy się rozdwoiły: Clarisse odpłynęła jako jedyna się ratując ze swojej załogi z jedną stronę, a Annabeth i Percy płynęli na prowizorycznej tratwie. Tyson przepadł w morzu. Dalej przyjaciele ratują się z wyspy Kirke, gdzie faceci zamienieni byli w świnki morskie, kradną okręt czarnobrodego, umykają przed Syrenami, i dopiero zgarniają Złote Runo, po wygranej walce z Polifemem. Tyson znalazł się, uratował go jego hipokamp Tęczuś, który staje się od tego czasu wiernym przyjacielem cyklopa. Złote Runo zadziałało aż za dobrze i Thalia, córka Zeusa wróciła do życia.

Morze potworów-okładka 2

Wydanie II