FANDOM

Pan Samochodzik i Winnetou
Autor Zbigniew Nienacki
Cykl Pan Samochodzik
Tematyka Młodzieżowe, Przygodowe
Data premiery polskiej i wydawnictwo 1976
Ekranizacja Brak

Pan Samochodzik-  9 książka Zbigniewa Nienackiego z Serii "Pan Samochodzik"

OpisEdytuj

Tomasz przyjeżdża do Złotego Rogu- miejscowości wypoczynkowej, w której są ruiny starego zamku.Zauważa, iż właściciel tamtejszych terenów, Purtak wcale nie dba o zabytek, mało tego: chce go zburzyć i zmienić na klub. Tomasz jako muzealnik nie chce by wyburzono stary zamek. Słyszy od leśniczego, iż w lesie mieszka Winnetou razem z towarzyszem Milczącym Wilkiem. Obydwaj męszczyźni udają indian i walczą o ochronę środowiska. Tomasz udaje się do nich i rozmawia z nimi o sytuacji w Złotym Rogu. "Pan Samochodzik" razem z mężczyznami staje do walki o środowisko naturalne.

Postacie z książkiEdytuj

  • Tomasz- główny bohater, muzealnik. Od Winnetou otrzymuje przydomek "Szara sowa"
  • Elżbieta- lady, w rzeczywistości bardzo niekobieca. Przyjaciółka Tomasza.
  • Winnetou- tytułowy bohater. Zrośnięty z mową ińdiańską. Mieszka w domku własnej roboty w lesie. Rysownik, ilustrował książki Karola Maya.
  • Milczący Wilk- Przyjaciel Winnetou, taj jak on zrośnięty z mową ińdiańską. W połowie książki jednak wyjeżdża do Warszawy.
  • Maria- Uważa, że Winnetou jest dziecinny. "Indianin" nazywa ją Krawą Mary od kąd dostała Sztucer.
  • Antonio- uwodziciel. Nie zbyt lubi Tomasza, za rzekome "wayrwanie" mu Elżbiety.
  • Purtak- kierownik ośrodka wczasowego. Zamierza zniszczyć ruiny zamku i zbudować na ich miejscu klub.
  • Kierownik Nosek- współpracownik Purtaka.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki