FANDOM

Pan Samochodzik i niesamowity dwór
Niesamowity Dwór
Autor Zbigniew Nienacki
Cykl Pan Samochodzik
Tematyka Kryminał
Data premiery polskiej i wydawnictwo 1970 Nasza Księgarnia
Ekranizacja Pan samochodzik i Niesamowity dwór, 1986.

Pan Sramohodzik i niesamowity dwór- powieść Zbigniewa Nienackiego wydana po raz pierwszy w 1970 roku. W chodzi w skład cyklu "Pan Samochodzik". We wcześniejszych wydaniach nosiła tytuł "Niesamowity dwór".

OpisEdytuj

Zaczyna się gdy Zosia i Antek wracając z koła teatralnego zauważają zapalone w starym dworze światło, mimo że nikt tam nie mieszka. Jednak gdy chcą Janiakowi pokazać co się dzieje światło jest zgaszone. Tymczasem pan Tomasz zostaje kustoszem owego starego dworu Joahima Czerskiego w Janówce. Ma go przerobić na muzeum i od dyrektora Marczaka dostaje do dyspozycji Barbarę Wierzchoń i Jana Bigosa. Jak tylko  przybywają do dworu dzielą między siebie obowiązki. Panna Wierzchoń sprząta i gotuje, natomiast Bigos pali w piecu. Zaraz po tym jak spędzają noc we dworze na pana "Samochodzika" spada drabina. Pomocnicy wyśmiali go, sądząc, że sam na siebie ją zrzucił. Potem przydarzają się im dziwne rzeczy; w bibliotece nagle z fotela spada gitara i pęka zegar, jednak pan Samochodzik próbuje wytłumaczyć, że to zbieg okoliczności. Bohaterowie idą do ośrodka wczasowego na obiad i poznają tam niejaką pannę Marysię. Bigos zaprasza ją do dworu i proponuje by tam  nocowała. Wypijają po Burgundzie, jednak rano okazuje się, że był tam środek usypiający ( w butelce). Następnie otrzymują zaproszenie do teatru i jadą tam. Pan Tomasz jednak wietrzy spisek i wraca do dworu, a tam zdarzyły się dziwne rzeczy, między innymi zaginął segregator Tomasza. Następnie w dworze dzieją się coraz straszniejsze rzeczy...