FANDOM

Piękne Istoty
Piękne istoty
Tytuł oryginalny Beautiful Creatures
Autor Kamia Garcia, Margaret Stohl
Cykl Kroniki Obdarzonych, tom 1
Tematyka fantastyka
Data premiery polskiej i wydawnictwo 5 maja 2010, Łyński Kamień
Tłumaczenie polskie Irena Chodorowska
Książka "Piękne Istoty" jest pierwszą częścią serii "Kroniki Obdarzonych" autorstwa Kami Garcii oraz Margaret Stohl. Opowiada o Ethanie Carterze Wate, 16-letnim chłopaku mieszkającym w małym miasteczku Gatlin na południu USA. Jego matka zginęła w wypadku samochodowym, a ojciec od tego czasu nie wychodzi z gabinetu, gdzie "pisze" książkę. Ethana wychowuje Amma (Amarie Treadeau) , gosposia i opiekunka Wate'ów. Od jakiegoś czasu bohater ma dziwnie realistyczne sny - budzi się z błotem na podłodze lub w pokoju przesiąkniętym zapachem dymu - w których próbuje ratować pewną dziewczynę.

W pierwszym dniu szkoły w Jackson High pojawia się nowa uczennica. Ma na imię Lena Duchannes i jest siostrzenicą miejscowego dziwaka, Macona Ravenwooda. Jej rodzice również zginęli, tylko nikt nie wie, jak. Ethan rozpoznaje ją ze swojego snu. Szkolni koledzy dokuczają dziewczynie. Na lekcji angielskiego chłopak ze zdziwieniem odkrywa, że słyszy jej myśli. Dochodzi do sytucji, w której Emily Asher i Savannah Snow, szkolne chearliderki, poniżają Lenę. W pewnej chwili szyba, przy której stoi Lena, wypada z głośnym trzaskiem. Bohaterka wybiega z sali, a za nią Ethan.

Chłopak znajduje ją na polu Greenbrier. Lena opowiada mu część swojej historii. Tak zaczyna się ich przyjaźń, a później miłość. Ethan dowiaduje się, że dziewczyna jest Obdarzoną, magiczną istotą mającą nadprzyrodzone moce. W dniu swoich 16 urodzin zostanie naznaczona: stanie się Istotą Światła lub Ciemności, na zawsze. Co więcej, nie może wybrać, po której stronie chce stanąć. Jeśli wybierze Ciemność, wszystkie Istoty Światła w jej rodzinie zginą. Jeśli Światło, umrze każda Istota Ciemności oraz każdy inkub (inna nazwa na wampira) z jej rodu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki