Wikia

Książkopedia

Pierścień i róża

Komentarze0
656stron na
tej wiki
Pierścień i róża
Pierscieniroza.jpg
Tytuł oryginalny The Rose and the Ring
Autor William Makepeace Thackeray
Cykl brak
Tematyka Fantasty
Data premiery światowej i wydawnictwo 1855
Tłumaczenie polskie Zofia Rogoszówna
Ekranizacja Nie

Pierścień i róża - powieść fantasty angielskiego pisarza Williama Makepeace Thackeraya.

StreszczenieEdytuj

Akcja powieści dzieje się w dwóch fikcyjnych państwach Krymtatarii i Paflagonii. W obu państwach rządzą uzurpatorzy. W Paflagoni rządzi król Walorozo który przejął władzę po sowim bracie gdyż jego bratanek był jeszcze dzieckiem. W Krymtatarii zaś rządzi król Padella. Pokonał on króla Kalafiore. W Krymtatarii prawdziwy król miał córkę jednak Padella myślał, że zginęła ona. Padella miał syna Bulbo a Walorozo córkę Angelikę. Królewna była od lat zaręczona z księciem Lulejko (prawowitym następcą tronu Paflagonii). Gdy Angelika nosiła magiczny pierścień Lulejki szalał on za królewną z miłości. Jeden przez tą miłość stała się zarozumiała i po kłótni z Lulejką wyrzuciła pierścionek. Wtedy Lulejka zaczął z niej szydzić. Bulbo który przyjechał w odwiedziny do Paflagonii miał różę o podobnych właściwościach. Zakochał się on w Angelice. Ożenili się. Pierścień Lulejki dostała Rózia w której zakochał się Walorozo, Bulbo i Lulejka. Wtedy wygnano Rózię z zamku przez Gburię-Furię, żonę Walorozy i Angelikę. Każda miała swoje powowdy. Gburia-Furia: w Rózi zakochał się Lulejka, a ona oszukała go i postanowiła się z nim ożenić. Żona Walorozy: zakochał się w niej Walorozo, przez co małżeństwo królewskie mogło się rozbić. Angelika: zakochał się w niej Bulbo a ona była z nim zaręczona. Idąc w świat starzy słudzy jej ojca poznali ją i stworzyli armię która miała postawić ją na tron. Jednak została wzięta do niewoli. Dowiedział się o tym Lulejka który uciekł do Studentopolis gdzie przeczytał o tym w gazecie. Rózia okazała się królewną Różyczką. Lulejko ocalił ją i ożenił się z nią.

Więcej od Wikii

Losowa wiki