FANDOM

Pościg
Poscig
Tytuł oryginalny The Hunters
Autor John Flanagan
Cykl Drużyna, tom 3
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 2012, Random House Australia
Data premiery polskiej i wydawnictwo 2013, Jaguar
Tłumaczenie polskie Zuzanna Byczek

Pościg - trzecia część trylogii Drużyna autorstwa Johna Flanagana.

Krótkie streszczenieEdytuj

Po wypłynięciu z Limmat załoga Czapli musi wyruszyć na wody Danu - rzeki. Tam bowiem mieści się Madziaria - ojczyzna piratów i ich kapitana Zavaca. Dan łączy Morze Białych Sztormów z Morzem Spokojnym, czyli Madziaria musi znajdować się na terytorium Galli lub Iberionu.

Jednak przyjaciele z Czapli są daleko od Zavaca. Pewnego dnia żeglugi po Danie Czaple ocalają statek towarowy przed zatonięciem. Wcześniej jednak nieufny kapitan statku ochraniającego towarowe nie chcia puścić Czapli pierwszej i dlatego statek jeszcze bardziej oddalał się od Kruka - okrętu Zavaca.

W końcu Kruk dopłynął do miasta Krall. Miasto to położone było już w Madziarii. Zavac przekupił burmistrza Doutro. Ponieważ miasto posiadało celną barierę na Danie, Doutro Czapli może nie przepuścić. I tak się stało. Zostali nawet oskarżeni o zabójstwo madziarskiego wojownika (tak na prawdę to był jeniec Czapli, który został wypuszczony jak tylko okazało się, że mówił prawdę, a zabił go inny Madziar za to, że zdradził Zavaca). Trafili do więzienia, ale szybko uciekli.

Potem skierowali się do Dzikiego Bystrza - strasznego nurtu. Załoga była do tego zmuszona, ponieważ śluza była przecież zamknięta. Z trudem, ale Czapla dzięki swojej zwinności i pomysłowości Hala przepłynęła.

Następnym przystankiem było wielkie miasto Raguza, gdzie załoga spotkała Kruka. Wyłożyła mu zakład o to kto pierwszy zatopi statek. Czapla głównie dzięki Zadymiarzowi wygrała, zgarnęła Andomal i w chwale powróciła do Skandii.