FANDOM

Książka
Purpurowy Cesarz

Purpurowy cesarz.jpg
Tytuł Purpurowy Cesarz
Tytuł oryginalny The Purple Emperor
Autor James Herbert Brennan
Premiera światowa Październik 2004
Premiera polska 2005
Wydawnictwo polskie Rebis
Tłumaczenie polskie Zbigniew A. Królicki
ISBN 8373015000
Tematyka fantasy, młodzieżowe
Cykl Kroniki Wojen Duszków, tom 2
Poprzedni tom Wojny Duszków
Następny tom Władca Krainy

Purpurowy Cesarz — druga część serii Kroniki Wojen Duszków autorstwa Jamesa Herberta Brennana.

Opis Edytuj

Aparatura Iris ogólnie uznany za zmarłego pojawia się nagle w Purpurowym Pałacu jako sojusznik Duszków Nocy. Pod kontrolą lorda Hairstreak cesarzem zostaje Comma. Pyrgus i Holly Blue ratować się muszą gościną u Leśnych Duszków, którzy okazują się dużo bardziej ucywilizowani niż się im wydawało. W królestwie szerzy się chaos i nieład. Henry musi powrócić i pomóc w odzyskaniu korony przez Pyrgusa i co najważniejsze dowiedzieć się kto wskrzesił Aparaturę Irisa.

Streszczenie Edytuj

Po śmierci cesarza Aparatury Irisa, zaczęły się już przygotowania do koronacji Pyrgusa.

Henry został zaproszony na ceremonię - udał się do domu Fogarty'ego, ale okazało się, że ten już przeszedł do Krainy Duszków i nie powiedział, gdzie jest portal. Henry skonstruował więc własny i za jego pomocą przeszedł do świata równoległego. Zapomniał o biofiltrze, a więc przez krótki czas był małym wróżkiem ze skrzydełkami, ale po krótkim czasie wszystko wróciło do normy. Henry jednak już za chwilę został aresztowany przez szaloną kochankę zmarłego cesarza Quercusię, matkę Commy, Duszka Nocy i wtrącony do lochu.

Tymczasem Jasper Chalkhill wychodzi z więzienia, po tym jak lord Haistreak wpłacił za niego łapówkę. Chalkhill skazany był na karę aresztu za używanie w fabryce kleju żywych kotów. Hairstreak był władcą Duszków Nocy, frakcji przeciwnej Duszkom Światła, którzy dzierżyli władzę. Chciał on przejąć władzę. Cesarz Aparatura Iris został w nielegalny sposób wskrzeszony, a Hairstreak przejął go i traktował jak marionetkę. Cesarz już nie był w pełni sprawny umysłowo, podpisał więc zupełnie nieświadomie dokument według, którego władzę obejmuje Comma, jego młodszy syn z Duszkinią Nocy, Quercusią. Nad Commą władzę zwierzchnią miał objąć Hairstreak.

Tymczasem Chalkhill dostał nowe zadanie od Hairstreaka, czyli udawanie jego na koronacji. Duszek miał się nauczyć kroku i zachowań lorda, ale nie nauka nie szła mu najlepiej, więc wprowadzono do jego organizmu wangaramasa, czyli pająka psychotronicznego. Pająk ten, regulował ruchy Chalkhilla i ciągle do niego mówił, co doprowadzało nosiciela do szału. Wangaramas przez cały czas trwania książki namawiał do udziału w Wielkiej Rewolucji Wangaramasów, w której stworzenia te miałyby objąć władzę nad światem.

Silas Brimstone uciekł tymczasem od domu, ponieważ bał się gniewu Beletha za niedostarczenie mu wymaganej przez niego ofiary. Poślubił wdowę, ale od razu potem ją zabił, aby przejąć majątek. Inna sprawa, że wdowa sama zabiła już kilku mężów z podobnych powodów i szykowała zamach na Brimstone'a. Kiedy szedł zakopać ciało, w dziwny sposób, mimo zamkniętych portali objawił mu się Beleth i zmusił do udziału w organizacji inwazji demonów na Krainę Duszków - otworzyć portale.

Pyrgus, Holly Blue - siostra Pyrgusa i pan Fogarty zostali wygnani z Krainy Duszków przez Commę. Hairstreak chciał ich zabić, ale książę mimo wszystko nie był aż tak bezduszny. Trójka wygnańców zmierzała powozem w kierunku granicy, kiedy Hairstreak wysłał za nimi bojówki. Niespodziewanie, ratunku wygnańców dokonały Leśne Duszki. Gatunek ten uznawany za prymitywny, żył w lesie, lecz pod pozorami, stworzyć cywilizowane społeczeństwo w luksusowych, drewnianych apartamentach. Nie podobało im się, że Hairstreak zniszczył las, aby postawić na jego miejsce swoją leśną rezydencję, dlatego królowa leśnych duszków, Cleopatra chciała stawić mu opór.

Henry uciekł z więzienia drogą kanalizacji z pomocą endolga, Flapwazzle'a. Kiedy oddział składający się m.in. z Pyrgusa i Blue dokonał akcji w pałacu, spotkał Henry'ego, ale nie znaleźli cesarza, który był celem podróży. Przy okazji, jeden z obrońców pałacu trafił w Henry'ego okropnym zaklęciem, które prawie zabiło chłopca - uratowała go rozwinięta technika leczenia leśnych duszków.

Następnie grupka skierowała się ku leśnej rezydencji Hairstreaka. Dzięki pomocy maga, który przeniósł ich przez drewno, znaleźli się w obsydianowym labiryncie. Była to rozrywka, którą fundowali sobie arystokraci. Polegała na tym, że pewnego delikwenta wsadzano do labiryntu pełnego pułapek i oglądano w jaki sposób umrze. Było to oczywiście nielegalne, lecz najwyraźniej Hairstreak się tym nie przejmował. Właściwie wszyscy uczestnicy wyprawi otarli się nie raz o śmierć, przebywając przez trudną drogę, kilku komandosów leśnych duszków zginęło.

Tymczasem na wysokiej platformie lekarz Góra za Żółtą Chmurą próbował przeszczepić wangaramasa z Chalkhilla do cesarza Aparatury Irisa. Proceder przerwało jednak przybycie oddziału dywersyjnego. Rozpoczęła się bitwa. Po jej zakończeniu okazało się, że ktoś odciął głowę cesarzowi. W tym samym momencie przez portal przeszły demony, a rezydencje zaatakowały leśne duszki. Leśnicy poradzili sobie z demonami, a potem rozebrali apartament na części.

Na końcu okazało się, że za całym zamieszaniem stał Pyrgus. To on odciął głowę ojcu, ale także on udał się potajemnie do nekromanty, aby tamten go wskrzesił. Chłopak bał się i nie chciał być cesarzem. Ciało trafiło w ręce Hairstreaka złym zrządzeniem losu. Po wszystkim, Pyrgus abdykował, a cesarzową została jego siostra, Holly Blue. Tymczasem książę zainteresował się Nymph, córką królowej leśnych duszków, która brała udział w akcji w labiryncie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki