FANDOM

Książka
Rebeliant

Rebeliant Legenda okladka
Tytuł Rebeliant
Tytuł oryginalny Legend
Autor Marie Lu
Premiera światowa 2011
Premiera polska 2012
Wydawnictwo polskie Zielona Sowa
Tłumaczenie polskie Marcin Mortka
ISBN 9788326504662
Tematyka science-fiction
Cykl Legenda, tom I
Następny tom Wybraniec

Rebeliant jest pierwszą częścią cyklu Legenda autorstwa Marie Lu.

Opis Edytuj

Akcja utworu dzieje się w przyszłości, w państwie o nazwie Republika, zbudowanej na ruinach Stanów Zjednoczonych. Bohaterami powieści jest dwójka piętnastolatków, zupełnie różniących się od siebie. June to geniusz militarny. Pochodzi z bogatej rodziny, mieszka w ogromnym domu, uczęszcza do jednej z najlepszych szkół w Republice. Na egzaminie, który każde dziecko musi przejść w wieku jedenastu lat (sprawdza się jego kondycję fizyczną, wiedzę o kraju itd.), Próbie, otrzymała maksymalny wynik 1500 punktów. Jej rodzice nie żyją, zginęli w wypadku. Dziewczyna mieszka ze starszym bratem Metiasem. On, tak, jak ich rodzice, służy w wojsku Republiki. Dołączenie do szeregów jest największym marzeniem June, która po zakończeniu nauki chce pójść w ślady brata.

Day ma dużą rodzinę. Mieszka w slumsach, razem z przyjaciółką Tess każdego dnia walczy, by mieli co włożyć do garnka. Nagle brat chłopaka zaczyna chorować na epidemię, która każdego roku sieje spustoszenie w biedniejszych rejonach Republiki. Day włamuje się do szpitala, chcąc zdobyć lekarstwo dla niego. Kiedy wraca do domu, drogę zagradza mu Metias...

Wojskowi znajdują zwłoki brata June pod szpitalem. Podejrzenie pada oczywiście na Daya. Dziewczyna zobowiązuje się, by przesłuchać go i dowieść prawdy. Która, jak można się spodziewać, nie jest tak oczywista.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki