FANDOM

Tartak Tortur
Tartak tortur
Tytuł oryginalny The Miserable Mill
Autor Daniel Handler (Lemony Snicket)
Cykl Seria Niefortunnych Zdarzeń, tom 4
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo 15 kwietnia 2000, HarpenCollins
Data premiery polskiej i wydawnictwo 2003, Egmont
Tłumaczenie polskie Jolanta Kozak
Tartak Tortur - czwarta część Serii Niefortunnych Zdarzeń Daniela Handlera pod pseudonimem Lemony Snicket.

OpisEdytuj

Drogi Czytelniku! Mam nadzieję, że dla własnego dobra nie zamierzasz czytać tej książki, o ile jesteś w nastroju na przyjemną przygodę z lekturą. W takim przypadku radzę Ci bezzwłocznie odłożyć TARTAK TORTUR, gdyż z wszystkich książek opisujących nieszczęsne losy sierot Baudelaire, ta jest na razie najsmutniejsza. Wioletka, Klaus i Słoneczko Baudelaire zostają wysłani do Paltryville, do pracy w tartaku, gdzie za każdą kłodą drzewa czai się groza i nieszczęście.

Stronice tej książki - o czym powiadamiam Cię z żalem - roją się od takich przykrości jak: wielkie mechaniczne szczypce, niesmaczna zapiekanka, człowiek z obłokiem dymu zamiast głowy, hipnotyzerka, straszny wypadek zakończony uszkodzeniem ciała oraz kupony rabatowe.

Zobowiązałem się opisać do końca historię trójki nieszczęśliwych dzieci, ale Ty, Czytelniku, niczego nie obiecywałeś, więc jeśli wolisz przyjemniejsze opowiastki, nie krępuj się i wybierz coś innego.

Z poważaniem Lemony Snicket

Więcej z Fandomu

Losowa wiki