FANDOM

Tomek u źródeł Amazonki
Tomek u źródeł amazonki
Autor Alfred Szklarski
Cykl cykl o Tomku, tom 7
Tematyka przygodowa
Data premiery światowej i wydawnictwo 1967, Wydawnictwo Śląsk
Tomek u źródeł Amazonki to siódmy tom cyklu książek Alfreda Szklarskiego o przygodach Tomka Wilmowskiego i jego przyjaciół, po raz pierwszy wydany w 1967 roku, a później wielokrotnie wznawiany.

Pierwsze rozdziały opisują pogoń Smugi za mordercami Johna Nixona, kierownika plantacji kauczukowca. Smuga, znad Rio Putumayo, rusza w pościg do Peru, gdzie znika bez śladu.

W poszukiwaniu Smugi do Brazylii przyjeżdżają, na wezwanie Zbyszka i Nataszy, Tomek Wilmowski, Sally i kapitan Nowicki. Wspólnie wyruszają w górę rzeki, razem z przewodnikiem, którego Smuga odprawił od siebie. Po wielu problemach grupa poszukiwawcza kierowana przez Tomka odnajduje przyjaciela, który został uwięziony przez buntowniczych Indian z plemienia Kampów w zaginionym inkaskim mieście. Niestety, ekipa ratunkowa sama zostaje schwytana przez Kampów i dopiero akcja Smugi umożliwia im ucieczkę. Sam Smuga musi zostać jako więzień-wódz Indian, szykujących się do powstania. Na ochotnika do pomocy zostaje z nim kapitan Nowicki.

Tomek u źródeł Amazonki trochę różni się od pozostałych tomów. Jest najbardziej brutalny, ginie w nim najwięcej ludzi , bo łącznie aż 7 określonych (John Nixon, Mateo, Kampa, żona Kampy, Cabral, Jose, Kapłan Kampów) i sporo nieokreślonych. Jako jedyna także nie ma zdecydowanego zakończenia i stanowi zamkniętą całość dopiero razem z następnym tomem Tomek w Gran Chaco.

Inne wydanieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki