FANDOM

Winda Widmo
Winda widmo
Tytuł oryginalny The Ersatz Elevator
Autor Daniel Handler (Lemony Snicket)
Cykl Seria Niefortunnych Zdarzeń, tom 6
Tematyka fantastyka
Data premiery światowej i wydawnictwo ok. 2000
Data premiery polskiej i wydawnictwo 26 maja 2003
Tłumaczenie polskie Jolanta Kozak
Winda Widmo - szósta część Serii Niefortunnych Zdarzeń Daniela Handlera pod pseudonimem Lemony Snicket.

StreszczenieEdytuj

Esmeralda i Jeremi Szpetni posiadają ogromny, luksusowy apartament (liczący 71 pokoi osobistych oraz dodatkowo bliżej nieokreśloną liczbę sypialni, salonów, jadalni etc.) na najwyższym - 66 piętrze budynku, znajdującego się przy Alei Ciemnej numer 667, w samym centrum miasta, niedaleko spalonej rezydencji Baudelaire'ów.

Esmeralda Szpetna jest niebywale bogata, jako że pełni funkcję szóstego co do prestiżu doradcy podatkowego w mieście. Jej sympatyczny mąż Jeremi był kuzynem matki młodych Baudelaire'ów. Żywi autentyczny afekt do dzieci, które teraz zamieszkują w luksusowym apartamencie Szpetnych.

Niestety, Jeremi ma tak słaby charakter - mówiąc otwarcie, jest potwornym tchórzem - że dzieci nie znajdują w nim oparcia w swej nierównej walce ze stałym prześladowcą, Hrabią Olafem.

Całe życie Szpetnych poddane jest trendom mody. Dokonali adopcji sierot, ponieważ sieroty są w modzie. Chodzą w garniturach w prążki, bo takie są modne. Piją akwatyczne martini, bo takie jest w modzie - ale natychmiast zamienią je na ohydną pietruszkową lemoniadę, gdy to ona będzie w modzie. Nie jeżdżą też windą, bo to nie jest w modzie.

Wyrzucą sieroty ze swego apartamentu, gdy nadejdzie pora negocjacji z prowadzącym Aukcję Rzeczy Modnych obcokrajowcem Gunterem - oczywiście Hrabią Olafem w przebraniu.

Ciężkie jest życie rodzeństwa Baudelaire. Nikt im nie wierzy, a mimo to usiłujš zdemaskować kolejny spisek Hrabiego Olafa. Na dnie szybu windy-widmo odnajdują wprawdzie porwanych przyjaciół ze Szkoły Powszechnej im. Prufrocka (tom 5) - Izadorę i Duncana Bagiennych - lecz równie szybko ich tracš. Sprzedani na aukcji przyjaciele zostaną uprowadzeni przez Hrabiego Olafa za granicę z pomocą fałszywej opiekunki, która w istocie jest wspólniczką złoczyńcy.

Zdolne i pomysłowe sieroty Baudelaire pozostanš na łasce pana Poe, który zostawszy Wiceprezesem Banku do spraw Opieki nad Sierotami zarabia na nich (oraz Bagiennych) ogromne pieniądze, ale jest całkowicie bezużyteczny.

Źródło streszczenia: lubimyczytać.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki