FANDOM

Książka
Wojny duszków

Wojny duszków.jpg
Tytuł Wojny Duszków
Tytuł oryginalny Faerie Wars
Autor James Herbert Brennan
Premiera światowa 2003
Premiera polska listopad 2004
Wydawnictwo polskie Rebis
Tłumaczenie polskie Zbigniew A. Królicki
ISBN 8373014993
Tematyka fantastyka
Cykl Kroniki Wojen Duszków, tom 1
Następny tom Purpurowy Cesarz

Wojny Duszków — pierwsza część serii Kroniki Wojen Duszków napisanej przez Jamesa Herberta Brennana pod pseudonimem Herbie Brennan. Książka trafiła na listę bestsellerów New York Timesa.

Opis fabuły Edytuj

Pyrgus, książęcy syn ucieka z Krainy Duszków z powodu tego, że grozi jej niebezpieczeństwo ze strony Duszków Nocy, z którymi książę także popadł w konflikty. Na Ziemi Henry targany rodzinnymi problemami oraz Pan Fogarty -  dziwny starszy pan znajdują dziwne małe, skrzydlate stworzonko, które okazuje się być właśnie Pyrgusem. Dwoje Ziemianinów szybko znajduje sposób, aby przywrócić wróżka do normalnych rozmiarów i obaj poznają prawdę o Krainie Duszków. Obaj przechodzą przez portal do niej.

Streszczenie Edytuj

Henry jest nastolatkiem mieszkającym z rodzicami i siostrą. Pracuje u starszego pana Fogarty'ego. Pewnego razu podczas prac w ogrodzie znajdują tam elfa, który okazuje się być potrafiącym mówić duszkiem. Fogarty opracował urządzenie, które powiększyło duszka do zwyczajnych, ludzkich rozmiarów.

Okazuje się, że Pyrgus przybywa z innego świata, Krainy Duszków. Był synem cesarza. Musiał uciekać, ponieważ ukradł feniksa lorda Haistreaka, nie mogąc pogodzić się z warunkami w jakich wujek trzymał ptaka. Chociaż należał do rodziny królewskiej, nie mogło mu to przejść płazem. Kiedy uciekał lordowi, wpadł do fabryki kleju Brimstone'a i Chalkhilla. Tam też poznał okropny sekret wyjątkowej wytrzymałości kleju - produkcja z użyciem żywych kotów. Oburzony Pyrgus próbował dokonać dywersji, ale się nie udało i został złapany. Tymczasem Brimstone przywołał w swojej pracowni, Beletha, straszliwego demona. Jak każdy duszek nocy, Brimstone lubował się w demonologii. Potwór kazał złożyć mu w ofierze drugiego napotkanego człowieka, którym przez przypadek był Pyrgus. Duszek nocy chcąc dokonać wyroku, wyprosił resztę z gabinetu. Przewał mu jednak oddział cesarskich gwardzistów, którzy przybyli po Pyrgusa od Cesarza. Brimstone musiał go wydać, chociaż Beleth był bardzo nie zadowolony i groził, że jak ten człowiek nie będzie złożony mu w ofierze to weźmie sobie duszę Brimstone'a.

Pyrgus został doprowadzony do portalu i wysłany do świata równoległego do czasu, aż przestanie grozić mu niebezpieczeństwo. Wkrótce jednak okazało się, że zepsuł się filtr i zamiast swojej ludzkiej postaci, Pyrgus będzie w świecie równoległym w małej i skrzydlatej. Zaraził się też groźnym wirusem, który spowoduje, że jeżeli nie będzie mu podane antidotum jego głowa wybuchnie.

Fogarty niegdyś rabuś banków był bardzo dobrym majsterkowiczem. Zbudował portal dla Pyrgusa, chociaż do osiągnięcia tego celu musiał razem z Henry'm obrabować szkolną pracownię fizyczną. W nocy Pyrgus wziął portal i sam się przeniósł, ponieważ jak wykazały testy jest on dobry. W momencie przenoszenia jednak, demony zmieniły bieg przejścia i Pyrgus trafił do Haelu, piekła. Został złapany przez demony i został wsadzony przez Beletha do klatki. Opuszczała się ona bardzo powoli w kierunku lawy. Demon chciał, żeby Pyrgus umierał długo.

Tymczasem do Fogarty'ego przybył oddział z Krainy Duszków po Pyrgusa. Wreszcie udało im się naprawić portal i zlokalizować miejsce lądowania Pyrgusa. W tym momencie jednak, następca tronu był już w piekle u demonów.

Fogarty przeszedł do Krainy Duszków. Nieco później, to samo zrobił Henry. Przypadkowo zobaczył księżniczkę Holly Blue nago w kąpieli. Bardzo ją to zdenerwowało, strażnicy wtrącili Henry'ego do lochu. Niespodziewanie niedługo później do tej samej celi trafił Fogarty. Staruszek, owładnięty przez demona, wziął strzelbę i zabił Cesarza. Demony chciały owładnąć światem i dlatego wykorzystały do tego biednego starca, który został oskarżony o morderstwo, a następny dzień miał być powieszony.

Następnie Blue doprowadziła do zwolnienia Henry'ego z aresztu, ponieważ chciała wykorzystać go do poszukiwania swojego brata, Pyrgusa. Byli oni w domu Brimstone'a i znaleźli księgę, z pomocą której ten przywołał Beletha. Nie wiedząc czy się uda, w ten sam sposób podmieniając imię, przywołali Pyrgusa, akurat gdy ten miał zanurzyć się w lawie.

Tymczasem okazało się, że Fogarty wcale nie zastrzelił cesarza Aparatury Irisa. Pewnego rodzaju monitoring wykazał, że zrobił to jeden z zaufanych władcy, kiedy Fogarty miotał się z dubeltówką po opanowaniu jego przez demona. Zdrajca został usunięty, a koronowany lada dzień miał być Pyrgus.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki