FANDOM

Wojownik Wielkiej Ciemności
Wojownik wielkiej ciemności
Tytuł oryginalny Воин Великой Тьмы
Autor Nik Pierumow
Cykl Kroniki Hjörwardu tom 2
Tematyka fantastyka (high fantasy)
Data premiery polskiej i wydawnictwo czerwiec 2006, Prószyński i S-ka
Tłumaczenie polskie Ewa Skórska
Wojownik Wielkiej Ciemności - druga częśći serii Kroniki Hjörwardu Nika Pierumowa.

OpisEdytuj

W Dajre, stolicy wielkiego Hallanu, królestwa w Hjorwardzie zachodnim, nastał czas wielkich zmian. W wyniku zamachu stanu tron przejęła Władczyni, półkrwi elfka. Nikt nie wie, skąd przybyła i jak się nazywa, lecz wiadomo powszechnie, że w przewrocie brały udział elfy i nie obeszło się bez błogosławieństwa bogów.

Rodzina królewska, która cudem uszła pogoni, w przebraniu zmierza do Nellasu i tam znajduje schronienie pod dachem zagadkowego starca Gormlego. Ze względu na dzieci król postanawia odpocząć tu kilka dni, potem wyruszyć do posterunku swego zaufanego wojownika Bareja, a stamtąd przeprawić się na wyspę Merkol, do posiadłości krewnych. Gormli przekonuje, by rodzina królewska wyruszyła do Czerwonego Zamku. Propozycja wydawałaby się kusząca – ogromny, pusty zamek, leżący tuż przy granicy Hallanu, gwarantował bezpieczeństwo, spokój i niezależność, lecz od wieków cieszył się złą sławą cytadeli Ciemności, miejsca przeklętego przez bogów. Królowa i najstarsza córka, księżniczka Arjata, błagają króla, by odrzucił tę propozycję, zresztą sam król wcale nie spieszy się z jej przyjęciem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki